[X] Stowarzyszenie Gmina Razem wykorzystuje pliki cookies!
Strona www.gminarazem.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na komputerze Użytkownika. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Korzystanie z serwisu www.gminarazem.pl przy włączonej obsłudze plików cookies traktujemy jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego (kwiecień 2018)

Autor:

Głównym tematem posiedzenia Komisji w dniu 17 kwietnia były konsultacje z Komendantami Policji Dominiakiem Sierżantem oraz Straży Gminnej Markiem Dłużewskim. Przed podjęciem dyskusji na posiedzenie przybył pracownik Referatu Komunalnego pan Józef Klimczewski, który poinformował zebranych o przyczynach braku sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Obornickiej i Złotnickiej.

Następnie Komisja przeprowadziła konsultacje z Komendantami, podczas których poruszono wiele tematów związanych z funkcjonowaniem służb. Komendanci przedstawili problemy z jakimi aktualnie się borykają i jakie podejmują kroki w celu ich rozwiązania. Przekazali też informacje dotyczącą szkoleń w jakich uczestniczą.

Dobrą informację przekazał pan Komendant Marek Dłużewski o uruchamianiu systemu CEPiK w siedzibie Straży Gminnej, co pozwoli na sprawne pozyskiwanie danych i informacji o drogowych pojazdach mechanicznych, ich właścicielach i posiadaczach, a także osobach posiadających wymagane uprawnienia do kierowania pojazdami, w sytuacji gdy naruszono przepisy o ruchu drogowym. W trakcie dyskusji Komendant D. Sierżant wyraził nadzieję, że ten rok będzie skutkował lepszą współpracą ze Strażą Gminną i zaangażowaniem większej liczby strażników gminnych podczas organizowanych imprez na terenie naszej gminy, np. ,,Dni Gminy Suchy Las”. Komendanci poinformowali Komisję, że wzrasta liczba interwencji, a Komendant Policji poinformował o zmniejszeniu się liczby włamań, kradzieży, uszkodzeń mienia oraz innych na terenie gminy, w porównaniu do roku poprzedniego. A uzyskane wyniki, skutkowały zajęciem III miejsca dla naszego komisariatu w konkursie organizowanym przez Starostwo Powiatowe, dotyczącym poprawy stanu bezpieczeństwa na terenie powiaty poznańskiego.

W dalszej części dyskusji z komendantami, radni poruszyli inne bardzo istotne tematy:

  • problem z pojawiającymi się narkotykami, dopalaczami, i tutaj wskazali miejsca gdzie należałoby wzmóc kontrolę,
  • konieczność reakcji funkcjonariuszy na braki oświetlenia dróg, pojawiające się dzikie zwierzęta, nieczynną sygnalizację oświetlenia, etc.,
  • konieczność zmiany umowy dotyczącej współpracy z weterynarzem gminnym,
  • brak współpracy z Kołami Łowieckimi,
  • problemy z wyegzekwowaniem prawidłowego parkowania np. w Biedrusku i właśnie w rozwiązaniu takich problemów ma pomóc dostęp do sytemu CEPiK.

Następnie Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący nadania nazwy ulicy w Chludowie, ale jednocześnie zwróciła się do sołectw i zarządów osiedli o nadawanie nazw ulicom, bardziej oddających charakter danego otoczenia.

W dalszej części posiedzenia podjęliśmy decyzję o powołaniu zespołu, którego zadaniem będzie przeprowadzenie analizy i przedstawienie najbardziej optymalnego rozkładu jazdy taboru ZKP Suchy Las w aktualnym czasie oraz zaplanowaniu połączeń po uruchomieniu Kolejki Metropolitalnej. Z ramienia Komisji w tym zadaniu udział wezmą radni Zbigniew Hącia i Dariusz Matysiak, którzy do współpracy zapraszają przedstawicieli jednostek pomocniczych oraz urzędu gminy.

Lista Publikacji Ogólnogminnych